Forward cupen

Tjena! Nu i helgen har jag vart i Örebro med laget jag är ledare för, Ale United. :) Jag har haft en helt fantastisk helg med 13 tjejer som har gett järnet hela cupen. Med endast två avbrytare på 11-manna med 2 matcher om dagen som alla var 2x25 min långa så har de kämpat för varandra hela tiden, trots skador och trötthet. Jag är oerhört stolt över hur de jobbade som ett lag.
 
Tjejerna slutade på en tredje plats i A-slutspelet :D I kvartsfinalen vann vi på straffar mot laget som vann förra årets cup. De var ett riktigt bra lag, men vi stod upp enormt bra och kämpade för varandra in i det sista. Den matchen slutade 0-0 och avslutades på straffar. Där vi satte alla våra 5 straffar, samtidigt som Angelika räddade en av deras :) Det ögonblicket var sjukt stort och tjejerna grät av glädje. Och man hörde tjejer som sa att det var det bästa som någonsin hänt i deras liv. Det är dessa ögonblick som gör fotbollen till det som det är och det är dessa känslor som gör att fotboll är så mycket mer än en sport. Det är något man gör tillsammans och de för så många människor samman och skapar glädje för livet.


Kommentarer
Josefine säger:

Tillsammans blir man starkare helt klart! :)

Svar: Jaa, alltid =)
Mikaela Andersson

2013-08-07 | 19:36:54
Bloggadress: http://accordingtomeee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback